Co jeść po treningu siłowym?

Po wyjściu z siłowni bardzo ważne jest uzupełnienie białka i węglowodanów niezbędnych do regeneracji mięśni. Co jednak dokładnie należy zjeść?


Często widzi się osoby, które po treningu sięgają do torby i wyjmują banany. Dlaczego? Ponieważ banan pozwala szybko uzupełnić kalorie i węglowodany(w tym wypadku cukry proste, które szybko się wchłaniają).

Jeden banan ma około 100 kcal więc jego zjedzenie pozwoli na zaspokojenie głodu po treningu. Nie należy zapominać o białku.To przecież białko jest składnikiem budulcowym mięśni i w połączeniu z węglowodanami mięsień się rozrasta.Jeżeli liczymy na wygodę, warto zainwestować w suplement białkowy, który dostarczy nam około 22 gram białka na porcję.

Jedyne co musimy zrobić, to zalać preparat wodą i wypić.Można połączyć węglowodany i białko w „jedno”. Mowa tutaj o gainerze, preparacie który jednorazowo dostarcza około 10-15 gram białka i 40-60 gram węglowodanów. Czasem jednak lepiej jest po prostu wziąć ze sobą ugotowany posiłek z domu. Przykładowo ryż z kurczakiem będzie świetnym posiłkiem potreningowym.

W 100 gramach ryżu znajdziemy około 70-80g węglowodanów, zaś w mięsie z kurczaka około 30 gram białka w 100 gramach. Ciężko o lepszy posiłek.Pamiętajmy jednak że węglowodany należy uzupełniać do 30 minut po treningu, zaś białko od 30 do 60 minut po ukończonych ćwiczeniach.Jak widać same ćwiczenia to nie wszystko.Tak naprawdę dobra dieta to 70% naszego sukcesu, niezależnie od tego czy chcemy nabrać „masy” czy też zrzucić nieco kilogramów.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s